30/7 – Palenque
Despertant-me en el bus. Bé, em desperto, torno a dormir, desperto, dormo. Cada bot, cada sotrac, les criatures que tinc pel costat pul.lulant... Però anem bé, avançant, i ja quasi a Palenque.

20h24. En un bus de Villahermosa a Oaxaca. No puc escriure perquè no hi ha llum i és fosc. Ja ho faré demà.
22h28. Coatzacoalcos. Porto dormint tot el viatge, senyal que estava ben mort.
Bé, resumint una mica l’intens dia d’avui.
Arribada bé a Palenque. Passem força temps per decidir que farem... i això es converteix en una constant. Hi haurem de donar dinamisme...
Deixem motxilles en la terminal d’autobusos de 2a, comprem els ‘boletos’ per anar de

La visita del lloc és superinteressant. Grans piràmides, en ruïnes, però que t’imagines perfectament per a que servia cada estança (sobretot si escoltes els guies que algú altre a contractat).

El lloc és realment maco i ens hi quedem fins que podem. Ens refresquem sovint, que fa força calor i anem pujant i baixant escales. Però a les 14h30 hem de marxar per poder comprar els bitllets cap a Villahermosa amb el bus de 2a!!! Que jo quasi el perdo per intentar rentar-me una mica en unes condicions més que lamentables. Però el bus és de 2a i ens espera.

Arribem bé a Villahermosa, temps d’una Corona (la primera!!!) i ja tornem a agafar el bus cap a Oaxaca. Aquest és de 1era, que aquest cop seran 13 o 14 hores de viatge.

Ja dins del bus ens relaxem i dormim, fins la primera parada, on entre una dona amb un crio en plena rabieta. És el primer crio que veig plorar; normalment tenen un aguant espectacular i mai diuen ni mu. Però aquest plora per tots, plora amb ganes i intensitat.


--------------
30/7 - Despertándome en el bus. Bueno, me despierto, vuelvo a dormir, despierto, duermo. Cada bote, cada sacudida, las criaturas que tengo por el lado pululando... Pero vamos bien, avanzando, y ya casi en Palenque.
20h24. En un bus de Villahermosa a Oaxaca. No puedo escribir porque no hay luz y es oscuro. Ya lo haré mañana.
22h28. Coatzacoalcos. Llevo durmiendo todo el viaje, señal que estaba bien muerto.

Llegada bien a Palenque. Pasamos bastante tiempo para decidir que haremos... y eso se convierte en una constante. Tendremos que dar dinamismo...
Dejamos las mochilas en la terminal de autobuses de 2ª, compramos los 'boletos' para ir de Villahermosa a Oaxaca, pues de Palenque a Oaxaca no quedaban... ¡(ya veremos que hacemos para llegar hasta Villahermosa) y cogemos una camioneta para ir hacia las ruinas (una hora y media después!)

La visita del lugar es super- interesante. Grandes pirámides, en ruinas, pero que te imaginas perfecta- mente para que servía cada estancia (sobre todo si escuchas a los guías que alguien otro a contratado). Nosotros, como estamos de restricciones

El sitio es realmente prodigioso y nos quedamos hasta que podemos. Nos refrescamos a menudo, que hace bastante calor y vamos subiendo y bajando escaleras.

A las 14h30 nos marchamos hacia Palenque para poder comprar los billetes hacia Villahermosa con el bus de 2ª!!! Que yo casi lo pierdo por intentar lavarme un poco en unas condiciones más que lamenta- bles. Pero el bus es de 2ª y nos espera.
Se nota que el autobús es de 2ª, pues nos tocan los asientos donde hay las ruedas y no podemos poner bien las piernas. Además, cada vez que alguien lo pide, el autobús para, por lo tanto el viaje se alarga y el bus va sobrecargado.


Nuevamente, gracias a Bernat, no perdemos el bus. Él se estresa, pregunta y nos lleva hasta la puerta.
Ya dentro del bus nos relajamos y dormimos, hasta la primera parada, donde entre una mujer con uno crío en plena rabieta. Es el primer crío que veo llorar; normalmente tienen un aguante espectacular y nunca dicen ni mu. Pero éste llora por todos, llora con ganas e intensidad. Pasados quince minutos un hombre se levanta y le pregunta: "Niño, té quieres callar?!”. No funciona... nunca lo hubiera podido imaginar, porque la táctica era buena.

0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home