dissabte, de setembre 09, 2006

7/8 – Puebla

He arribat ben d’hora a Puebla... i ben cansat. He agafat un bus que em duia al centre, però que finalment m’ha fet tot un passeig per la ciutat, però com que era fosc de poc a servit, només he fet temps.
És aleshores que m’ha sorgit la teoria que cada autobús és privat i que com més gent recullen més guanyen. Ho dic perquè les carreres entre autobusos, fent avançaments impossibles... Fan por! No obstant, són molt servicials.
Doncs res, arribat i a buscar hotel, passar per l’oficina d’informació (on m’han ajudat molt), menjar una mica i visita al Museu Amparo d’arqueologia. Hi havia tot un recull de mostres, figures i ceràmiques Mesoamericanes, ordenat cronològicament, dins d’una casa impressionant i acabant amb unes grans figures Asteques i Tolteques... Estava Padre!
Però em sentia molt molt cansat i em dormia de peu... Mai m’havia passat...
He decidit anar a fer la migdiada que ja tenia programada. Volia llevar-me cap a les 17h per continuar visitant la ciutat, que ja havia començat a veure mentre buscava l’hotel, però a l’hora prevista encara em notava cansat. Ho he deixat fins a les 19h, però a aquella hora ja anava fosquejant. Tot i això he sortit a fer un bon passeig.
Puebla té una arquitectura sensacional, amb moltes ceràmiques als murs, bonics edificis, moltes esglésies, la catedral, Zócalo... Mereix molt la pena.
Novament m’he sentit cansat i he decidit que un dia de repòs no em faria mal; sobretot tenint en compte que en els darrers 3 dies dec haver dormit 15 hores en total.
I aquí estic, tirat al llit i empapant-me de la televisió mexicana. Demà intentaré aprofitar i anar a veure el volcà Popocateptl, a Cholula. Un super volcà!!! Chévere!

--------

He llegado temprano a Puebla ... y bien cansado. He cogido un bus que me llevaba al centro, pero que finalmente me ha dado todo un paseo por la ciudad, pero como era oscuro de poco a servido, sólo he hecho tiempo.
Es entonces que me ha surgido la teoría que cada autobús es privado y que cuanta más gente recogen más ganan. Mas que nada lo digo por las carreras entre autobuses, haciendo adelanta- mientos que parecen imposibles... dan miedo! Sin embargo, son muy serviciales.
Pues nada, llegado y buscar hotel, pasar por la oficina de información (que me ha sido de gran ayudado), comer un poco y visita al Museo Amparo de arqueología. Había toda una recopilación de muestras, figuras y cerámicas Mesoamericanas, ordenado cronológicamente, dentro de una casa impresionante y acabando con unas grandes figuras Aztecas y Toltecas... ¡Estaba Padre!
Pero me sentía muy muy cansado y me dormía de pie... Nunca me había pasado...
He decidido ir a hacer la siesta que ya tenía programada. Quería levantarme hacia las 17 h para continuar visitando la ciudad, que ya había empezado a ver mientras buscaba el hotel, pero a la hora prevista todavía me notaba cansado. Lo he dejado hasta las 19 h, pero a aquella hora ya iba oscurecien- do. Sin embargo he salido a dar un buen paseo.
Puebla tiene una arquitectura sensacional, con muchas cerámicas en los muros, bonitos edificios, muchas iglesias, la catedral, Zócalo... Merece mucho la pena.
Nuevamente me he sentido cansado y he decidido que un día de reposo no me haría daño; sobre todo teniendo en cuenta que en los últimos 3 días debo haber dormido 15 horas en total.
Y aquí estoy, tirado en la cama y empapándo- me de la televisión mexicana. Mañana intentaré aprovechar e ir a ver el volcán Popocateptl, a Cholula. Un super volcán!!! ¡Chévere!